Rudi Lauridsen

Rudi er uddannet cand. mag. i historie og idræt fra SDU i 2006. I 2006 startede han med at undervise i gymnasieskolen og måtte tidligt erkende, at de arbejdsformer han kendte til, ikke var tilstrækkelige til at motivere alle elever til at indgå aktivt i det faglige læringsrum. Rudi søgte inspiration hos fagkollegaer og kollegaer med særlig interesse for didaktik. Han afprøvede kollegaernes erfaringer, evaluerede med mine elever, tilpassede, nuancerede og fortsatte søgningen efter nye inspirationskilder. I 2013 blev Rudi indstillet af to hans tidligere elever til Politikens Undervisningspris, hvor han blev tildelt førstepladsen. Dette medførte en interesse for Rudis arbejdsformer og erfaringer, hvilket han har udviklet til en kursusrække med fokus på didaktisk inspiration og vidensdeling.