Lene Larsen Zacharias

Lene har arbejdet i læringsbranchen i over 20 år. Hun er uddannet folkeskolelærer og har siden taget en kandidat i pædagogisk sociologi på DPU, én projektlederuddannelse og forskellige lederuddannelser. Gennem de sidste mange år har hun primært været optaget af ledelsesrummet og hvordan man på gode måder kobler pædagogisk og faglig ledelse med det at være helt tæt på undervisning og læring. Lene har været ledelseskonsulent i tre forskellige kommuner, læringskonsulent i ledelse af inklusion i Undervisningsministeriet i en årrække og de sidste tre år har hun rejst rundt i hele landet på skoler, i dagtilbud og i den kommunale forvaltning for at sætte krop og øvelser på ledelsesopgaven. Det gør hun med workshops, oplæg, ledelsessparringer i både korte og lange forløb. Hertil underviser hun på Dafolos uddannelser: Bliv vejleder i psykologisk tryghed og Pædagogisk ledelse tæt på praksis.