Anders Stahlschmidt

Anders er uddannet journalist fra Danmarks Journalisthøjskole. Han er tidligere studievært og redaktionschef på TV2/Lorry indtil 1997, siden på Nordisk Film TV som studievært, redaktionschef og underholdningschef med ansvar for udvikling af nye tv-programmer og internationalt køb/salg af tv-formater. Senest studievært på DR2-Tema. Han har fra 2004 været selvstændig forfatter, foredragsholder, rådgiver og konsulent. Anders har bl.a. en fortid som leder af Det Kongelige Ledelsesakademi. Han har også været lektor ved DIS, Danish International Study Program, og censor på Syddansk Universitet. En af de koncepter han har været med til at udvikle er de frie skolers FRIrums-uddannelse af Debatpiloter. Anders er uddannet konfliktmægler (Institut for Diapraxis), systemisk organisations opstiller og coach (Kongrens – center for systemisk opstilling).