Varighed ca. en time
Få konkrete redskaber til at inddrage forældrene, involvere dem, så de kan bidrage konstruktivt. så du kan gøre forældremødet mere relevant – både for dig og for dem.
Udover at Anders Stahlschmidt er leder af "Feedback Instituttet", journalist og konfliktmægler, er det også i høj grad hans erfaring som ordstyrer på mange konfliktfyldte borgermøder, du kan få udbytte af i dette kursus. Anders vil give dig nogle redskaber til: ” Hvordan du styrker din autoritet, så du kan inddrage forældrene, involvere dem, så de kan bidrage konstruktivt. så du kan gøre forældremødet mere relevant – både for dig og for dem.”
Kurset henvender sig til lærere, pædagogisk personale, skoleledere og andre i kommunen med interesse for emnet.
I denne lektion skal det handle om din position på mødet.
I denne lektion bliver du klogere på din autoriet på mødet.
Hvordan får du mere autoritet, det får du svar på i denne lektion.
Hvordan forholder man sig til krævende forældre og kritiske spørgsmål. Det bliver du klogere på i denne lektion.
I denne lektion vil Anders forklare, hvordan kan du med få ord loyalt og dækkende kan opsumere, hvad andre har sagt.
Vi gennemgår hvordan vi kan bruge god spørgeteknik for at undgå misforståelser og disciplinen at kunne stille responsive opfølgende spørgsmål.
Vi diskuterer brugen af afbrydelser under forældremødet, og hvilke metoder der kan være for høfligst at gøre det, hvis nødvendigt.
Vi afrunder kurset, og opsummerer kort pointerne vi har haft igennem kurset.
Anders er uddannet journalist fra Danmarks Journalisthøjskole. Han er tidligere studievært og redaktionschef på TV2/Lorry indtil 1997, siden på Nordisk Film TV som studievært, redaktionschef og underholdningschef med ansvar for udvikling af nye tv-programmer og internationalt køb/salg af tv-formater. Senest studievært på DR2-Tema. Han har fra 2004 været selvstændig forfatter, foredragsholder, rådgiver og konsulent. Anders har bl.a. en fortid som leder af Det Kongelige Ledelsesakademi. Han har også været lektor ved DIS, Danish International Study Program, og censor på Syddansk Universitet. En af de koncepter han har været med til at udvikle er de frie skolers FRIrums-uddannelse af Debatpiloter. Anders er uddannet konfliktmægler (Institut for Diapraxis), systemisk organisations opstiller og coach (Kongrens – center for systemisk opstilling).