Daniel Bach Johnsen

Daniel er uddannet psykolog og har en Ph.D. i klinisk psykologi fra Aarhus Universitet. Daniel er en engageret psykolog og forsker, der interesserer sig for at skabe en bedre hverdag for andre. Han har erfaring med at give individuel- og gruppe-baseret psykologisk behandling til forskellige målgrupper med varierende psykologiske udfordringer. Igennem sit kliniske arbejde har Daniel haft særligt fokus på, hvordan psykologisk behandling kan faciliteres for at optimere både tilgang til og udbytte fra behandlingen. Som forsker har Daniel arbejdet med at evaluere psykologisk behandling rettet mod angstlidelser, depression, adfærdsproblemer samt skolefraværsproblemer blandt børn og unge. Daniel har tidligere været en del af projektledelsen og evalueringen af det nye, psykologiske behandlingsprogram, kaldt Back2School, der er udviklet for at hjælpe børn og unge med skolefraværsproblemer.