Varighed ca. en time
Af forskellige hensyn kan vi ofte ikke kan lade barnet deltage på møder. Helle Overballe Mogensen giver fem pædagogiske redskaber, som gør det muligt at medbringe barnets vigtige stemme.
I skoleregi kommer vi desværre ofte til at holde møder uden at have barnets synsvinkel og stemme med. Det kan være alt for overvældende at mødes med mange voksne og høre om egen situation.
Kurset henvender sig til lærere, pædagogisk personale, skoleledere og andre i kommunen med interesse for emnet.
I denne lektion forklarer Helle, hvorfor barnets stemmer skal være central i alle former for hensynstagen og pædagogik.
I denne lektion blive du blive klogere på, hvorfor visualisering er et godt pædagogisk redskab.
I sidste lektion af dette kursus, vil Helle fortælle, hvordan de tidligere nævnte metoder og redskaber, kan bruges som gode evalueringsværktøjer.
Helle Overballe Mogensen er uddannet diplomlærer og er yderligere fagbogsforfatter, erfaren oplægsholder og udøvende inklusionsvejleder. Hun er tidligere speciallærer og har undervist børn og unge med vanskeligheder i 20 år. Yderligere har hun 20 års erfaring som lærer i almen- og specialklasser. Dertil kommer 8 år som inklusionsvejleder og 10 år som foredragsholder i hele landet, samt et familiært kendskab til alvorlige hørehandicap samt ADHD, Tourette syndrom, OCD, epilepsi og Asperger.