Varighed ca. en time
KRAP kursus om de unges manglende motivation og hvad man kan gøre som fagperson.
Beskrivelse
Uheldig forhold, grundforudsætninger og opvækstvilkår kan føre til at motivationen til at gå i interaktion med omgivelserne udvikles mangelfuld. Man udvikler negative grundtanker.
PsykologCentret er med sine 16 år bag sig, et solidt og veletableret privat psykologfællesskab, som tilbyder private, offentlige institutioner og myndigheder samt det private erhvervsliv, psykologfaglige ydelser af høj faglig kvalitet, med baggrund i forskning og praksis-viden. Vores værdier er grundlagt på et anerkendende og ressourcefokuseret fundament og med den kognitive tilgang som faglig ramme. Alle psykologer og konsulenter har bred erfaring med KRAP og betegnes som interne KRAP-specialister.
Kurset henvender sig til lærere, pædagogisk personale, skoleledere og andre i kommunen med interesse for emnet.
Dette kursus handler om motivation og med afsæt i KRAP, skal vi i første lektion tale om, hvordan vi kigger på motivation og hvordan vi som professionelle skaber motiverende miljøer.
I denne lektion vil Peter komme ind på forudsætningerne for motivation.
I denne lektion vil Peter gøre dig klogere på de fire typer motivation.
Peter vil i denne lektion uddybde, hvad det vil sige at vi som professionelle har en andel i, hvordan vi smitter andre med motivation.
I den sidste lektion vil Peter komme ind på 'movitationsskemaet', som gennemgår nogle af de vigtige elementer i forhold til motivation.
FAQ
Peter er uddannet psykolog (cand. pæd. psych.) i 2004, autoriseret og medlem af Dansk Psykologforening. Han har gennemgået efteruddannelse i kognitiv terapi. Og har siden starten af 2007 været tilknyttet PsykologCentret. Før Peter blev privatpraktiserende psykolog, arbejdede han som psykolog på et PPR-kontor (Pædagogisk Psykologisk Rådgivning), hvor han især arbejdede med psykologiske undersøgelser, konsultativt arbejde, supervision og samtaleforløb. Inden Peter blev psykolog, blev han uddannet lærer i 1994, hvorefter han har undervist børn, unge og voksne. Ud over en omfattende undervisningserfaring har han arbejdet med projektudvikling, erhvervs- og uddannelsesvejledning samt ledelse.